بیست و هفت ویژگی یک حسابرس موفق :
1-رعایت ادب، نزاکت و انضباط در تعاملات انســانی، آمدو رفت ها، جلسات و... ؛
2-پرهیز از هرگونه زدوبند و مصالحه که به کسر شأن یک حسابرس و دانش حسابرسی منجر می شود؛
3- داشتن حساسیت و دلسوزی نسبت به اهمیت و جایگاه بیت المال؛
4-تلاش درجهت رفع مشکلات حرفه ای و استفاده از فناوریهای نوین مرتبط با شغل؛
5- برخورداری از بصیرت، بینش، درک مطلوب و قدرت تجزیه وتحلیل مسائل؛
6- پرهیز از غرض ورزی و عدم دخالت حب و بغضها در رسیدگی ها و حسابرسی ها؛
7- تقدم منافع جمعی، گروهی و سازمانی بر منافع فردی و شخصی؛
8- ارائه مشاوره های لازم و کافی به مجموعه تحت حسابرسی درجهت پیشگیری از بروز تخلفات و درنهایت کاستن از هزینه نهایی تمام شده حسابرسی دستگاهها؛
9- برخورداری از روابط عمومی قوی به منظور جلب نظر مساعد و موافق دیگران به منظور پیشبرد بهتر انتظارات و کارها؛
10- پرهیز از شتابزدگی و نداشتن عجله در قضاوتها و تصمیم گیریها؛
11- یاری جستن از اموری نظیر: توکل، توسل، تدبر، مشورت و شورا؛
12- داشتن آگاهی های لازم و کافی نسبت به زبان انگلیسی و رایانه به عنوان دو عنصر اساسی و کاربردی در زندگی و مناسبات انسانی و علمی؛
13- زمینه سازی و فراهم آوردن بستر مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادها و بروز توانمندیهای همکاران؛
14- پرهیز از تک روی، انتقام گیری، لجاجت، بی تفاوتی و پرخاشگری؛
15- بهره گیری از آیات، احادیث، کلام، توصیه ها و آموزه های بزرگان و شرع مقدس درجهت توفیق هرچه بیشتر در انجام وظایف و مسئولیتهای محوله؛
16- توجه به ایمنی و آراستگی محیط کار؛
17-اجازه ندادن به افراد و گروههای سودجو و منفعت طلب برای چشم پوشی و یا سرپوش گذاردن بر تخلفات آنها؛
18- همواره خدا را حاضر، ناظر و آگاه بر اعمال و رفتار خود دیدن؛
19-مطالعه و بررسی کتابها، مجلات و منابع داخلی وخارجی مرتبط با حرفه حسابداری و حسابرسی در راستای تقویت سطح دانش و آگاهی های فردی؛
20- داشتن ابتکار، خلاقیت، نوآوری، پویایی و شادابی درحین انجام وظایف؛
21- توجه به اعضای خانواده خود و تلاش درجهت رفع نیازهای مادی و معنوی آنان؛
22- برخورد شجاعانه با رواج روحیه تملق، چاپلوسی، ریاکاری و زیرپای دیگران را خالی کردن؛
23 - داشتن حس وفاداری و تعلق نسبت به سازمان؛
24-- ارائه راهکارها و پیشنهادات سازنده به فرادستان درجهت صرفه جویی در انرژی و هزینه ها؛
25 -پرهیز از تعصب گرایی، قوم گرایی و رابطه بازی در رسیدگی ها و حسابرسی ها؛
26- استفاده بهینه از امکانات، لوازم و تجهیزات دراختیار درجهت اجرای دقیق وظایف؛
27- بهره گیری از مدیریت زمان در استفاده مطلوب از زمان دراختیار و جلوگیری از تبدیل فرصتها به تهدیدها.
حسابداری مدیریت
http://management-accounting.blogsky.com